Reli Budimpešta – Bamako (Great African Run) je humanitarna utrka u Africi te najveći amaterski reli na svijetu. Zamišljen je kao niskobudžetna varijanta rallyja Pariz-Dakar. I napokon sudjelujem na tome.
Još osamdesetih godina sam kao klinac sanjao sam o tome da barem jedanput u životu sudjelujem na poznatom reliju Pariz – Dakar. No, Pariz Dakar je profesionalna utrka, koja je prilično skupa i zahtijeva izdašne sponzore.
Srećom, i za nas sanjare ima lijeka. Mađar Andrew G. Szabo je fanovima rallyja htio pružiti mogućnost da odu na sličnu utrku kao što je to Pariz-Dakar, no ideja je bila da utrka ne bude preskupa i da nema strikna pravila kao Pariz-Dakar.
Tako je 2005. godine organizirao 42 tima koja su iz Budimpešte krenula put Afrike. Misao vodilja ove utrke je Anyone, By Anything, In Any Way (bilo tko, s bilo čim, bilo kako). Znači, ne postoje nikakve restrikcije tko može pristupiti utrci, s kakvim vozilom, te kojom rutom. Poanta utrke nije prvi doći, već je poanta utrke završiti sve dnevne etape. Ukoliko neki tim ne odradi dnevnu etapu, on i dalje ostaje u utrci.
Reli Budimpešta – Bamako (Great African Run) je najveći amaterski rally na svijetu. Zamišljena je kao niskobudžetna varijanta rallyja Pariz-Dakar, s humanitarnom crtom. U utrci mogu sudjelovati svi cestovni automobili i svi entuzijasti, tako da se na utrci početkom 2018. godine očekuje preko 100 timova iz 45 zemalja svijeta. Pomoću ove utrke prikuplja se novac i potrepštine za lokalne zajednice i humanitarne utrke u Maliju.
Ove godine utrka ne završava u Bamaku, glavnom gradu Malija, već u Banjulu, glavnom gradu Gambije. Do ovih promjena je došlo zbog sigurnosne situacije u Maliju, i zbog tog iznimno ove godine utrka završava u drugoj državi.
Utrka ima četiri kategorije:
- race – natjecateljska kategorija, ruta je većim dijelom off road, natjecatelji moraju proći sve određene točke, a pobjeđuje tim koji je to uspio u najkraćem mogućem vremenu
- 4×4 touring – ruta ista kao i u kategoriji race, ali se ne mjeri vrijeme
- touring– kategorija za automobile koji nemaju pogon na sva četiri kotača, ruta većim dijelom prolazi lokalnim cestama
- spirit– kategorija za automobile starije od 25 godina, ruta ista kao za touring kategoriju
Start 12. siječnja
Utrka počinje 12.1.2018. u Budimpešti. U prvih nekoliko dana vozi se kroz Europu do Maroka. U Maroku se vozi planinama Bani i starim rutama rallyja Pariz-Dakar. Iz Maroka se prelazi u Mauritaniju u kojoj se vozi kroz nacionalni park Banc D’Argutin te preko plaže B2B nazvane po ovom reliju. Iz Mauritanije se dolazi u Senegal te napokon u Gambiju u čijem glavnom gradu Banjulu je cilj ove utrke. Sve u svemu, mora se odvoziti otprilike 8000 km unutar 15 dana.
Humanitarni cilj – 2 bunara pitke vode
Humanitarni cilj ove utrke je iskapanje dva bunara pitke vode. 663 milijuna ljudi na svijetu nema čistu vodu, a 4500 djece umire svaki dan u Africi zbog nedostatka odgovarajuće sanitarne zaštite. Milijuni žena i djece moraju hodati sate i sate kako bi kantama dohvatili vodu. Reli Budimpešta-Bamako ove godine humanitarnom akcijom potpomaže kopanje dvije bunarske bušotine u Gambiji.
Bunari će sei iskopati prosincu 2017. i pustiti u rad tijekom relija u siječnju 2018. godine. Tim koji doprinese s najviše novca osvaja ovogodišnju nagradu za dobročinstvo – Majka Tereza.
Ova hvalevrijedna humanitarna akcija će omogućiti mnogim ženama i djeci da mogu studirati i raditi, umjesto da hodaju satima po pitku vodu.
Utrci će prisustvovati i nekoliko hrvatskih timova, u nekoliko različitih kategorija. Član jednog tima koji prvi put ide na ovaj rally je i autor ovih redaka, i nadam se da će mi se ostvariti dječačka želja. Moj tim se zove Rally Dogs i čine ga još dvojica mojih prijatelja i entuzijasta: Goran Turković i Ljubo Zdjelarević.
Auto smo nabavili, stari Nissan Patrol 4.2 iz 1997. godine, i sad krećemo u detaljno planiranje.
Zapratite nas na Facebooku i redovito pratite putem STA putovanja gdje ćemo se javljati s doživljajima.
Uskoro više o tome…