Motorom po Balkanu: 5 ruta koje će vas oduševiti

Meni osobno najbolje prijevozno sredstvo je motor. Mnogi mi govore: “Što će ti motor? Kupi automobil, sigurniji je, nema zime ni kiše.” I svaki put pokušavam objasniti zašto mi je motor najbolje prijevozno sredstvo.

Pokušat ću to i ovdje, u ovom članku. Dojmila me jedna rečenica na koju sam nabasao na internetu: “Motorom nikad ne idem najkraćim putem.” Svatko tko je barem jedanput putovao motorom, može potvrditi istinitost ove tvrdnje. Kad putujem autom, doći na cilj je svrha putovanja. Kad putujem motorom, putovanje je svrha. S motorom u pravilu ne idem na autoput, na dosadnu dugu vožnju, nego uvijek biram manje ceste kroz sela i manja naselja. Putovanje je sporije, ljepse, dodir s cestom, putovanje je stvarno svrha.

Inače, vozim enduro motor, koji je neka vrsta all-roundera, terenskog dvokotača koji se može maknuti i s asfaltirane ceste.

Motorom sam proputovao doslovce cijeli Balkan, uzduž i poprijeko, i Balkan je nepresušan izvor inspiracije za nova putovanja. Skoro svake godine provedem barem nekoliko dana na motoru po Balkanu, a neke ceste posebno su lijepe.

Slijedite me kroz ove destinacije…:

1. Velebit

Zaputivši se posjetit Rab, frend Alan i ja smo sjeli na motore i pregazili Velebit. Krenuli smo iz Gospića, popeli se na Baške Oštarije i tamo skrenuli na makadamsku cestu po hrbati Velebita, kroz Dabar, Štirovaču, Bačić Dulibu i Veliki Alan.

Cesta je cijelim putem šumska i prohodna, vožnja je kroz šumu, na visinama od preko tisuću metara. Pogled s Alana na Rab u sumrak je prekrasan. U povratku za Zagreb prošli smo cestom od Jablanca, preko Štirovače za Krasno. Većim dijelom makadamska, manjim dijelom asfaltirana. Idealna vikend vožnja.

Na fotografiji:Rab

2. Kanjon rijeke Pive i Durmitor

Na fotografiji: Durmitor

Zaputivši se u Crnu Goru, išao sam preko Sarajeva i Foče do nacionalnog parka Durmitor. Put od granice BiH-Crna Gora do mjesta Plužine u Crnoj Gori vodi istočnom stranom kanjona rijeke Pive. Cesta je isklesana u stijeni, tuneli imaju isklesane prozore prema rijeci Pivi. Odvajanje s te ceste prema Žabljaku je nedaleko od Plužina. Cesta je i opasna, jer postoje i raskršće i zavoji u tunelu. Ostatak ceste prema Žabljaku ide preko nenaseljenih dijelova Durmitora, gdje nas je u lipnju dočekao snijeg.

Na fotografiji: Kanjon rijeke pive

Đerdap

Dunav je jedna od najvećih europskih rijeka, ali u svom toku između Srbije i Rumunjske je definitivno najljepši. Odlična cesta vozi desnom obalom Dunava. Do Dunava sam stigao preko Beograda i Požarevca, i stigao do mjesta Golubac gdje sam ugledao prekrasni široki plavi Dunav i tvrđavu.

Cesta vodi na istok, s lijeve strane je  Dunav, a s desne strane nacionalni park Đerdap. U tom dijelu Dunava nalazi se i Đerdapska klisura, najveća i najljepša riječna klisura u Europi. Granični prijelaz, gdje sam krenuo prema Rumunjskoj, nalazi se na hidroelektrani Đerdap.

Fotografije s ovog puta nemam, iako sam ih snimio na tisuće. Razlog: izgubio sam karticu iz fotoaparatama, vjerojatno dok sam stavljao drugu.

Transfagarašan

Iako Rumunjska nije dio Balkana, ovu cestu bih svakako stavio na ovaj popis. Prolazi preko najviših vrhova južnih Karpata, odnosno preko planinskog masiva Fagaraš. Povezuje regije Transilvaniju i Vlašku. Prohodna je od lipnja do listopada. Zbog velikog broja oštrih krivina i naglog uspona, put predstavlja turističku atrakciju i smatra se jednom od najljepših i najzanimljivijih cesta na svijetu.

Kako sam tu bio u nastavku vožnjom Đerdapom, sve fotografije su bile na istoj kartici. Žao mi je što nemam vlastite fotografije s te ceste, no barem sam sve “fotkao očima” i uživao u pogledu. Kad vidite fotografiju njemačkog kolege, znat ćete zašto je pogled, a i ruta za pamćenje.

Cesta je poznata i pod nazivom „Ceaușescuova glupost“, jer je izgrađena za vrijeme vladavine Nicolae Ceaușescua. Nakon invazije na Čehoslovačku 1968. godine, Ceaușescu je želio osigurati brzo kretanje rumunjskih trupa u slučaju napada Sovjetskog Saveza. Naredio je izgradnju ceste kroz masive južnih Karpata.

Jadranska magistrala 

Na kraju svakako treba spomenuti i Jadransku magistralu, cestu koja povezuje Rijeku i Ulcinj, najjužniji grad u Crnoj Gori pruža se duž sjeverne obale Jadranskog mora, vjerojatno najljepšeg mora u Europi.  Prolazi kroz tri države, i duga je preko 700 km. Pokušajte pogoditi vrijeme kad ne puše orkanska bura i kad nema hrpe turista za maksimalno uživanje i minimalno nerviranje. Nije stvar u gužvi (kad ste na motoru, gužve nema ), nego u tome da trebate puno više biti na oprezu jer turisti ulaze i izlaze na magistralu, a neki znaju ni ne pogledati lijevo i desno.

Category: Uncategorized
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.Responses are currently closed, but you can trackback from your own site.

Comments are closed.